PREMIÄR: Lördagslistan

28.11.2020

Vilken är tidernas godaste glass? Vem är Sveriges bästa skådis? Vilket lag har de snyggaste tröjorna? Under denna vinjett listar jag allt mellan himmel och jord. Ibland med en tävling som extra krydda.

Vem älskar inte listor? Jag gör det i alla fall och det beror nog mycket på att det går att lista det mesta och att jag får tycka precis som jag vill. Varje lördag kommer jag därför att publicera en ny lista i både viktiga och banala ämnen. Har du själv någon rolig idé som du vill dela med dig av? Mejla mig din idé (eller varför inte en komplett lista?) och gärna en bild på dig själv så får du kanske vara med som ”Veckans gästlistare”. Attack!

Listan: Detta vill jag helst göra efter Covid-19

  1. Se sport LIVE!
    Schack-DM i Hälsingland, junior-SM i Snooker eller polska mästerskapen i boule – mig kvittar det! Ge mig bara livesport. NU! Vilken sportresa, som bokas hos proffsiga Nickes.Com, drömmer Du om? 

  2. Kramas
    Är så svältfödd på fysisk närhet att jag spinner som en katt vid blotta tanken på en kram. Så fort detta är över kommer jag att ordna ett kramkalas med en enda restriktion: förbud mot armbågshälsningar!

  3. Resa utomlands

    ”Världen är som en bok och den som inte reser läser bara en sida” menade Saint Augustine. Vi är många som längtar efter att få bläddra vidare i den där boken. Första anhalt efter corona? Skottland!

  4. Hälsa på mormor
    Vi har bokat en resa till min 94-åriga mormor i Gällivare till jul, men högst sannolikt blir den inte av. Men så fort läget stabiliseras bokar jag om vår tågresa till Lappland. Håll ut mormor – vi kommer!

  5. Ordna spelkväll
    Visst, i brist på annat fungerar det även att spela luffarschack med sig själv eller krossa dottern i Stratego, men få saker går upp emot att träffas ett större gäng och lira olika brädspel. Game on!
Kostas Foussianis - resereportern@gmail.com
Alla rättigheter reserverade 2020
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång